tisdag 1 mars 2011

Goddagens!

Senaste dagarnas mat:

Köttfärsgratäng med bacon, champinjoner, creme fraise och extra ost både i ett lager under bacon och champinjoner och sen uppepå cremefraiselagret O.O med lite spiskummin hade det blivit att smaka en riktigt god tacogratäng, får nog bli så nästa gång. Den gången med lite mer creme fraise också. en HEL burk istället för lite mer än en halv ^^ hähä...

Idag gjorde Jimmy en gryta av picnicbog som fick stå och puttra så att köttet blev alldeles mört och fint =) massor med gurka till båda de här rätterna blev kalas!


Till frukost idag blev det bara några gafflar med äggochbaconochoströra för jag var inge hungrig och det blev inte så gott av nån anledning. Sen typ 2 koppar kaffe med grädde under dagen. Gjorde en stuvning av gula kantareller som jag hittade i mammas frys :D hon hade en heeeeel låda med kantareller hon.... supergott! älskar kantareller. Och nyttigt är det med.


Även om det bara var 0,7 kg jag gick ner förra veckan så känns det faktiskt massor, mina kläder är ännu mer förstora.. Men ska väl inte klaga på det heller :D

Kul att den var en tjej som går på LCHF på halv åtta hos mig den här veckan =) hon bjöd på bland annat rättikagratäng. Det läste jag om i helgen och blev sugen på att prova, har aldrig ätit rättika men de sa att det var gott så det lär ju provas =)

Nu ska jag lägga mig och läsa Fettskrämd =) i know, jag är over the top, men det är ju så intressant med allt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar