torsdag 31 mars 2011

Vissa dagar är bättre än andra

Det här var inte en sådan.

Men det blir bättre imorgon =)
Då ska vi på ost- och vinmässan i Örebro på slottet. Kommer bli asnajs!
För LCHF:are funkar torrt vin skitbra, och ost är ju som bekant det bästa. Kommer förmodligen inte vara superstrikt eftersom jag vill prova lite cider också. och choklad!!! :D 70%ig choklad är det inga problem med om man äter med måtta (hmpf.. choklad med måtta.. verkligen?) hehe.. Gillar man sån med högre kakaohalt är det bara bra. Min gräns går vid 70. det är 29%kolisar i en 100g kaka, och man smäller ju faktisk inte i sig en hel sån bara sådär..

Innan roligheterna är det jobb som gäller. Det är ju kul det med på sitt sätt iofs ^^ får se hur dagens klantighet ser ut imorgon dock... -.- ibland är inte huvet med alltså. Tur man lär sig nåt iallafall.

När jag kom hem idag tyckte jag att det var en superbra idé att börja banka skinksnitzel (felstavat såklart men kommer inte på hur det stavas..) och steka de ostfyllda och med olika kryddningar. Gick väl sådär... tog lång tid att banka 1,7 kilo, och ännu längre tid att steka.. Så jag frös in två tredjedelar till en annan dag. blev segt som fan, men god kryddning. tog en och en halv timme. till det gjorde jag ostsås med spenat, som innehöll spenat, ost, grädde och salt och peppar.simple as that!!! =)
Blir det till matlåda imorgon också. Vet inte riktigt vad jag ska göra för frukost tills imorgon dock.. kanske yoghurt med grädde i =) köpte yoghurt idag, har varit supersugen på det i flera veckor och köpte en stor burk  från ica, men den var asäcklig, inte alls så krämig som jag ville . Så köpte ny idag.
För att få upp fetthalten häller jag på lite grädde, bara som den är. Man kanske kan vispa den innan också men det har jag inte provat (grädden alltså). Det blir lite simmigare men gör ju inget om man blir mätt! och det blir mindre simmigt med yoghurt än med a-fil som jag brukar köpa.

Mamma och pappa har kört igång med LCHF också så har sagt till om att de ska skicka bilder på maten de gör också så jag kan lägga upp här ^^

gratinerad zucchini med fiskgratäng och broccoli

Kålpudding. Ser kanske inte hejdundrandes skoj ut, men mamma sa att det var supergott iallafall ^^ Och seriöst.. hur kul kan man få kålpudding att se ut? :P Måste prova det nån gång.. Det gick tydligen utmärkt att göra utan sirap. Bra va!?

1 kommentar:

  1. Är nu jätte taggad på denna matsuccé efter att ha träffat Monica och läst din blogg.

    SvaraRadera