torsdag 10 mars 2011

Rödvinsås

Först och främst, frukosten:

Stekt bacon och äggröra typ.. 
Stek bacon i små bitar i smör (japp, bacon i smör :P)
Gaffla ihop två ägg och lite grädde och häll på
Krydda med oregano, vitlök, paprika och svartpeppar (använder aldrig salt till sånt här då bacon redan är salt)
Några skivor ost som får smälta 
Rör hela tiden runt så det blir en röra. 

Serveras med lite sallad eller bara som det är =) 
Om man istället för ägg och grädde lägger i creme fraise så blir det en sjukt god "carbonara" som jag kallar det ^^ då kan man steka lite champinoner, paprika och lök också och ha i O.O ... har skrivit om det tidigare, men det fick visst vara här med.. =)

 3 timmar senare ungefär fikade jag en LCHF-semla till kaffet =)

Så, då tar vi middagen! 
Hädanefter tänker jag kalla våran rödvingräddsås för rödvinsås. Det är inte en riktig sådan, utan en gräddsås med rödvinsmak.

Idag gjorde JAG såsen =) 
Regler och sådant bryr jag mig inte om, såsen blev god. 

Koka upp lite rödvin
Häll i lite Bong - kalvfond (bra fond utan tillsatser, om man inte orkar göra egen=))
Det som blev över efter att vi "kokat" köttet igår, mycket smak!
Sist men inte minst Grädde! =) (hällde i lite philadepliaost också för att jag skulle reda såsen, men det blev inge tjockare, måste läsa på lite om det där..)

Idag blev det broccoli som tillbehör. mumsigt!





Jimmy har köpt räkor :D det blir nog fredagsmyset det =) kanske en liten smak ikväll till och med :D 

(gillar att jag lägger smilisar mellan varje mening... :P )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar