onsdag 30 mars 2011

Långt uppehåll

Ja, det har varit dåligt med bloggande sedan jag började jobba. bättring bättring!!! Jag kommer att fortsätta jobba nu hela våren och sommaren :) Jätteskönt!

Dagens mat och träning:
Benpass idag. är bra trött i benen, det gick stappligt ner för trappan från gymmet :P hehe. Men det är bra att det känns ^^ förra veckans benpass blev helt fail, kände ingen träningsvärk alls efteråt. Det var så mycket folk då så det blev inte så bra. Men idag blev det andra bullar :P ..fast det visar sig väl imorgon.

Igår gjorde vi gryta på picnicbog. Det är så himla bra kött att göra gryta på(billigt också!), det blir så mört och fint när det får koka ett tag.Stekte två lökar och champinjoner, fräste på köttet så det fick lite yta. Sen fick det puttra i grädde, lite soya, balsamvinäger och Bong kalvfond (grunden i allt nästan^^), timjan, svartpeppar och paprikakrydda.
Till det åt vi paprika och gurka. Åt det till lunch idag också.

Frukost de flesta dagarna har varit omelett. Det är så enkelt att göra och gott och mättande. Ägg is the shit!
stekt bacon i smör, lite hackad paprika och sen gafflade ägg med grädde och så ost på det! klart! =) lade på lite hot chili-korv/salami idag också. supergott. Med oregano på det kan det bli å smaka pizza :D typ calzone O.O


Shit pommesfritt vad trött jag är nu! ojijoj.. Kollar på Masterchef Sverige (Sveriges mästerkock låter så fånigt..) Masterchef är de bästa programmen. Masterchef the professionals är ännu bättre enligt min mening. Det är så coolt när de exprementerar och använder konstiga tekniker som vacuumapparater och superfrysta saker och gele och nät och allt vad det kan vara ^^

Vikten då.. Jo det går långsamt neråt, men jag tänker inte fokusera så mycket på vågen längre. Jag har gått ner 2,5 kilo på tre månader eller nåt, men min kropp har förändrats jättemycket under den tiden, till det bättre då =) Är såklart lite bitter över att det inte syns mer och fortare på just vågen, men jag får helt enkelt acceptera att det inte går så fort ner längre. Men nu tränar jag ju också så då bygger jag muskler som väger mer än fett =) Jag lider absolut inte av hur jag ser ut nu, är egentligen supernöjd, men vill ju ner tio kilo till helst om det går ^^ hehe.. platt mage vill jag såklart ha! (vem vill inte ha det? ^^)
Svammeltjafs...

Det är mycket röda streck i det här inlägget.. har skrivit fel överallt och ordrättaren(?) vill rätta mig men jag orkar inte riktigt gå igenom :P bare with me.. :)

fläskfilégryta med blomkålsmos och paprika

bacon och "gårdagens" rättikagratäng med extra ost på (micrat, därav den lite konstiga uppsynen:))

min egna carbonara med bacon,paprika, ost och oregano och svartpeppar

räkcocktail (alltså..stavningen på den?:P) med avocadoröra. blääää för avocado! det är verkligen inte min grej, jag försökte och jimmy gjorde en supergod röra av den, förutom att avocadon förstörde :P Så nå sånt blir det inte nå mer. Men för alla som gillar avocado så är det ju skitbra att det är skitnyttig ^^
Räkor däremot är ju superdupergott =)

Goomba ville också följa med till gymmet idag, så han försökte smuggla med sig själv i väskan =) Marley var mest nyfiken på vattnet (som hon alltid är..)

Sådärja! Nu fick ni er ett ordentligt blogginlägg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar