söndag 13 mars 2011

Fredag & Lördag

Dålig uppdatering under helgen, men här kommer en sammanfattning med bilder på.. allt jag ätit sen sist? ^^ 

Fredagsfrukost:
Ostrullar med briesalami
Ägg med kaviar
Kaffe med grädde


Fredagslunch:
Wook med fläskkarré och morot och broccoli med creme fraise
Det var syrran som bjöd på lunch så det var nudlar och en massa majs och andra grönsaker också, men jag tog bara lite broccoli och typ tre morotsbitar (morötterna innehåller lite för mycket kolisar..) creme fraisen till var verkligen supergott! har aldrig ätit det till wook, men det kan rekomenderas =)
Alltså, bilden är inte upp och ner i datorn, har försökt ladda upp den två ggr nu men den blir fel så fort den hamnar här i bloggen :P hehe. jaja, inte så noga kankse :P

Fredagsmiddag:
Skagenmacka
Brödet:
mosa ihop dessa ingredienser:
4 äggulor
2 dl riven ost
200g keso
vispa 4 äggvitor hårt och vänd sedan ihop allt
bred ut på plåt och grädda i ugnen 20 min 175 grader

"Skagenröra" (vår egna som vi kallar så =))
hacka en burk med räkor  grovt, bara så de blir lite fler räkor ^^ (uteslut burken!! ;))
hacka sallad, gurka och kokt ägg
blanda ihop allt och lite svart kaviar (rom)
dill och svartpeppar och lite pressad citron
creme fraise och majonnäs
nu när jag skriver det här hade jag velat ha i salladskrydda också, men det glömde jag =)


Sen måste man ha extra sallad, gurka och paprika till mackorna. 
citron är ett viktigt måste! både i röran och som extra 


Supergott!!!!! bästa maten.

Fredagsmyyyyyyyys!

Middag igår med vänner på Konstmästaregatan.
Vi fick en superbra LCHF-tallrik med fläskfilé, extra sallad och både bea och kantarellsås :D 
Förmodligen redd med maizena eller mjöl och med socker, men det gör inte så mycket om det händer nån gång ibland, och det här var verkligen superdupergott! 

Efter middagen igår gick vi vidare till Jimmy och Generals replokal och lyssnade när de spelade, sen gick vi vidare till Pelle på efterfest. Blev kvar där till två inatt :P Och jag drack endast vatten hela kvällen! Inte en droppe alkohol trots att alla andra drack massor =) 
Och jag hade så sjukt roligt! :D 


Gårdagens träning känns idag kan jag säga :P 
Koncentrerade mig mer på ben och rumpa den här gången, och det känns :) även triceps är möra idag.. Kunde nog ha stretchat lite bättre... Men men, får försöka göra det nästa gång. 




Sådär, det här inlägget kan väl ha kompencerat de senaste dagarnas inaktivitet =) Det har ju trots allt varit helg.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar