lördag 2 april 2011

Ost- och vinmässa

Igår var det dags för mässa med mängder av ost, vin och diverse alkoholhaltiga drycker och delikatesser. Vi struntade i allt vad LCHF heter och frossade i choklad, drinkar, likörer, ost och korv =) Fint vare!!
Mina två favoriter var en likör och en drink, likören var en kossaflaska med kobjällra på ^^ det var en smakexplosion av kanel, citron och vanilj. GILLA! var tvungen att gå dit en andra gång innan vi gick till bussen för en andra smakning ^^ Drinken kallades American Pie och den smakade äppelpaj, det var nåt företag som gjorde organisk vodka som blandade till den. innehöll apelsin- och äppeljuice, kanel och vodka med äppelskivor och kanel som garnityr =)

Sen var ju såklart Kopparbergs cider en höjdare som vanligt ^^  Provade jordgubbssmaken som jag inte provat förut, den smakade mindre alkohol än den alkoholfria som jag tycker smakar alkohol :P mums! socker socker....

Det var en jättebra mässa som jag absolut kommer besöka igen, värt varenda krona! Himla trevligt att det var på slottet också, så mysigt!

Vi kom hem med en "ostpåse" med 6 olika ostar och en balsamico och några praliner ..... (vi hade kuponger över när vi skulle gå hem :P)

Nu ska vi gå iväg på partaj, skriver mer imorgon tänkte jag =)


Cremelikör, vaniljcitronochkanellikör, kaffelikör

hähä ^^ min snygging på slottet :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar