onsdag 6 april 2011

70kg!

Jag lovar att uppdatera tre ggr i veckan! (det hittade jag på nu, men det är väl ett bra mål? ^^) 

Idag var det benpass som stod på schemat. Det var himla roligt för jag har gjort framsteg :D Kände i benpressen att det gick lite "lätt" med mina 60 kilo som jag kämpat med sen vi började, så jag fick lägga på 10 kilo :D så nu är jag uppe i 70 kg i benpress. Mycket nöjd! Är sjukt trött i benen nu, men det är väl som det ska vara. 


(jag kom att tänka på det nu när jag skrev rubriken efter allt annat, 70 kilo är ungefär vad jag väger nu också ^^ samma som jag lyfter i benbress. känns ju bra att benen orkar mig. hehe) Där fick ni visst vikten också.. ooops! :P fast bara nästan ju


Vi har lyckats värva över nästan hela familjen på lågkolhydratmat nu ^^ hehe! Desto större anledning att blogga då, så de har nåt att inspireras av =) Eller nåt.. 
Vi är aningen enformiga i vår mat nu fördars.. Men jag försöker lägga upp mest nya matbilder. 

Håller på att läsa Matrevolutionen av Andreas Eefeldt, en bok alla borde läsa =) kanonbra och man blir så upprörd över allt som känns som taget ur luften..

Visste ni t.ex att det inte finns någon forskning alls som säger att det är farligt med mättat fett? Det som vi alltid fått höra att det ska vara farligt. 

Fråga närmsta läkare du träffar om det finns bevis på att det är dåligt med mättat fett. Förmodligen säger han ja. Fråga då mer specifikt vad för undersökning det är. Då får doktorn det jobbigt... 
De orden (med en modifiering av mitt dåliga minne:P) läste jag igår i boken. 

Tänker inte gå in nå djupt i sådana frågor, för jag är inte nå bra på att komma ihåg detaljer och formulera det vettigt. Läs boken istället!
Men kommer fortsätta skriva lite tankar och funderingar om sånt ändå, men bara ytligt.

Så, det här skrev jag under pauserna i Sveriges mästerkock, så är lite lite upphackat så fattar ni ^^ Nu ska jag gå och lägga mig och läsa bok.


Bilder!

Supergod flygande jacob :D vi gjorde den två dagar i rad.. hehe

En fin omelett med bacon, ost, litelitechilisås (försiktig med den!! men god smak..), oregano, paprikapulver, svartpeppar och vitlök. och grädde och ägg såklart :)

Dagens måltid blev typ kalops på högrev med broccoli =) sås med sked? yep! haha.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar