torsdag 7 april 2011

Bearnaise!

Shit vad gott det är med bea alltså! Vi köpte Rydbergs nya, både den med chili och original. Den med chili var lite stark för min smak, men Jimmy gilla den =) Och jag gilla såklart originalet. Mums!!


Idag blev det ingen ordentlig frukost, bara en kopp kaffe med grädde. Klarade mig fint på det fram till lunchen vid tolv. Då blev det den där grytan Jimmy gjode igår som jag la upp bild på, med broccoli. fine fisken! När jga kom hem tänkte jag variera mig ordentligt och tog lite mindre sås av grytan och en klick med bea till :P hehe.. Känns så roligt att skriva ner vad jag ätit under sådana här dagar, när det blivit samma flera måltider på rad ^^ 
Imorgon lär vi laga nåt nytt iallafall.

 Fläskfilé med bea kanske... ;)

Jag ångrar att jag inte tog kort på mig själv innan vi började med LCHF, i bikini, så man kan se den ordentliga skillnaden. Vågen säger -12 kilo, men nu har jag ju fått lite muskler och mer planerar jag att få och de väger mer än fett =)  
iofs finns det mycket tjockisbilder från i somras bland annat... då med kläder på då. Så får väl rota fram nån sån bild sen när det blir dags.



ohh vi var och fyllde på luft i däcken på cyklarna idag, så imorgon ska jag cykla till jobbet =) 
Kommer nog inte vara nådigt då med träningsvärken uppför backarna.. Har fått träningsvärk mer och mer ju längre dagen gått (som vanligt då) så jag vet vad som väntar imorgon :P 
Så sjukt roligt att träna ben! Det känns så ordentligt!

Hm.. Fast när jag skulle låsa fast cykeln här utanför så satte jag låset fel så den inte vart fastsatt i stället utan bara i däcket.. doh!! När jag skulle låsa upp för att rätta till så ville inte låset låsas upp :( Så nu sitter den fast... Ska försöka hitta på nå låsolja. Får ta Jimmys cykel imorgonbitti. Jag är iallafall glad att jag bestämde mig för att ändra låset då, så att jag inte stod där nere imorgon och skulle komma för sent till jobbet.

Nu blir det ju bara massa strunt. Ska göra en omelett till morgondagens matlåda nu och sen gå och lägga mig och läsa. 
Jimmy har spelning ikväll så vet inte när han kommer hem.. :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar