tisdag 17 januari 2012

Middag


Strimlad och stekt skinkstek kryddad med nån chili/paprika/krydda i sån där kvarngrej och lite soja. Pepparost (sån som finns med i ostbrickan på Ica, vet inte vad den heter), stuvad spenat och lite bea. Superdupergott! Älskar stuvad spenat.
Låter kanske lite som en konstig blandning(?) men det var det inte =) min syster äter havregrynsgröt med kanel och jordgubbssylt och det var tydligen lite konstigt (enligt kommentarerna på fejan). vi är inte så rädda för konstiga saker  :P smakar det bra funkar det ^^ vem bryr sig om regler?? oj... behöver verkligen inte försvara mina val av tillbehör till maten. men det är lite min grej att skriva precis det jag tänker. eller typ inte. gud om jag skulle göra det.. jag suddar en hel del.. jag är till exempel noga med att inte skriva om jag är ensam eller inte hemma eller om vi ska åka bort eller så =) man vet aldrig vilka som läser.. och vill inte sätta lösen på bloggen och tappa de få som läser ^^ Bra va, mamma?! =)

Färdig med ordbajsandet.

Till lunch blev det bacon- och ostomelett och gräddfil.

Som vanligt kaffe med grädde till frukost.
Kanske den godaste koppen kaffe! Igår drack jag bara en kopp kaffe.på eftermiddan!.. i vanliga fall blir det max 3 koppar om dagen :P ingen stordrickare av kaffe precis. Men klarar mig knappt utan på förmiddan.

Tänkte jag ska skriva matdagbok bättre nu när jag börjat mitt nya liv :P Det här är ju trots allt just en matdagbok från början.
Tar jämt kort på kvällen när jag lagat mat och därför blir mina bilder inte så fina, men det är bilder iallafall. Min fina systemkamera har jag lånat ut till min syster som agerar journalist och är i större behov av den =) Fortsätter ta kort med mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar