torsdag 19 januari 2012

Men alltså...


Man bör minska på mängden fett, oavsett typ av fett
Man bör i första hand minska mängden animaliskt fett man äter, t ex smör och charkuterier
Man bör i första hand minska mängden vegetabiliskt fett man äter t ex olivolja, margarin och nötter
Det är inte viktigt för hälsan att minska fettintaget, det finns andra livsmedel som är viktigare att undvika
Man bör tvärtom äta mycket fett
Tveksam/Ingen uppfattning

http://www.slv.se/upload/dokument/nyheter/2012/Fett_konsumenter_fortroendeundersokning_2011.pdf

"svenskar ratar fettdiet"..
det blå skulle jag ha svarat, och uppenbarligen många med mig. 29%
men media väljer att visa det röda som inte visar på så många personer. 3%
den orange raden är ju inte heller helt ute och cyklar, olivolja och nötter innehåller bra vegetabiliskt fett, men margarin är bara strunt.

filmen här nedan är ju fantastisk, de kallar lchf för LHCF :P Low high carb fat.. två ggr!! haha. jamen bra gjort!




Alla får äta vad dom vill. jag vill gärna äta min mat i fred utan att andra tittar konstigt på mig eller tror att jag blir dösjuk av att äta min räksallad utan den fantastiska brödbiten eller pastan..


tänkte jag ska fortsätta posta länkar till artiklar och klipp här.. mycket intressant att följa debatten. det känns som att det händer väldigt mycket.

jag är nyfiken på hur jag skulle tolka allt prat och skriv om jag inte visste något om lchf. någon som vill berätta? =)
märker man nåt över huvud taget?
jag har ju öron och ögna öppna för allt som skrivs och pratas om fett och kolhydrater, därför känns det ibland som att det händer massor.

nu ska jag se på Debatt där Kostdoktorn och Katrin Zytomierska är med bland annat.


MVH FRÄLST DUMBOM  ? Eller  ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar