söndag 22 januari 2012

Kebab och spenat




Efter bowling med lilla N, stora N och Far så åkte vi och käka skräpmat =) var väldigt sugen på en köttbit med kryddsmör och grillade grönsaker.. men kebabsallad fick funka det med. hehe.


Jag var helt värdelös på bowling. haha!
två första gångerna missade jag totalt så hamnade efter.
Men jag och Noel kom på delad tredje plats till slut. haha.. bättre lycka nästa gång? ^^
har bowlat en eller två ggr i hela mitt liv, senast för nästan 10 år sen tror jag :P


har lagat spenatsoppa idag för första gången, det blev supergott =)
recept till ganska mycket soppa. tänkte ha i matlåda två dagar, men kanske får frysa lite då det blev så mycket ^^ man blir mätt på ganska lite också.


en liten gul lök, finhackad.
ett paket spenat (ca 500g)
ca 1 dl vatten och resten grädde tills det ser bra ut. (ganska mycket till så mycket spenat)
grönsaksbuljong, salt, svartpeppar.

fräs lök och spenat i smör och tillsätt sedan vätska och kryddor. koka upp och puttra en stund.
jag har aldrig gjort sån här förut och gjorde inte enligt något speciellt recept, hittade några olika men gjorde min egna variant och det funkade.


servera med kokt ägg.
gott och nyttigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar