fredag 18 februari 2011

Brödbakning =)

Bakade det här brödet tidigare i veckan, la upp bild i min andra blogg men tänkte att det är ju faktiskt bättre att jag lägger det här nu =)

Ska försöka vara bättre på att uppdatea här än på den andra matbloggen vi gjorde. Den här ligger ju på samma konto som min vanliga så då behöver jag inte logga ut och in för att blogga på båda =)


Ingredienser:
200 g (3dl) linfrö
50 g (1dl) sesamfrö50 g
(0,75dl) hasselnötter
50 g (0,75dl) mandel
50 g kruska kli, fiberex eller fiberhusk
2 tsk bakpulver
1,5 msk brödkryddor

Mixa allt till "mjöl"

Blanda sedan ihop:
50 g smält smör
1 dl creme fraiche
250 g keso
6 ägg

Gör så här
Mixa allan nötter och frön till "mjöl" i till exempel en mixer.

Blanda ihop allt och häll i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper, (jag tog lite solroskärnor på brödet). Grädda i 60-80 min (beroende på ugn) i 175 grader. Ta ut brödet ur formen och låt det svalna. Skär i tunna skivor.

1 skiva = ca 1,1g kolhydrat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar