fredag 18 februari 2011

Bilder! :D Se vilken god mat vi går ner i vikt av


Vet inte varför bilderna lägger sig fel och det inte går att ändra men struntsamma..
Fläskkarré och hemmagjord bearnaisesås och paprika =) enkelt och gott =)
Så kan det se ut i min matberedare när jag ska baka bröd =)
Tonfisksallad i nya skålen
Två smörgåstårtor som vi gjorde bara till oss själva när jag fyllde år =) de åt vi på ett par dagar :P


Baconinlindade sparrisar med gratinerad ost och nån röra med jag vet inte riktigt vad :P Gott vare iallafall! Ser kanske inte så aptitligt ut, ljuset var emot mig och min starka mobilkamera.
LCHF-saffranspannkakor med keso blandat med lite hallon =) Gooott!!
Sesampanerad pengasiusfilé med spenatfärskost
En tredjedel av julbordet typ :P Julbord var bra för vi får ju äta i princip allt utom potatis och jansons frestelse (jag har fortfarande cravings efter frestelsen som jag inte åt nå av)
Bästa pizzan! det blir inte direkt krispig botten, men det gör inget, det smakar precis så som en supergod pizza ska smaka. En av mina favvorätter, synd bara att det tar sån förbenat lång tid att göra eftersom vi gör brödet själva och det sa gräddas först och sen på med allt å så in i ugnen igen. SÅ värt ändå!
Så här ser det ut när vi bakar vårt bröd =)
Äggulor+keso+riven och hårt vispad äggvita
Gratäng med broccoli, paprika och kassler.
Kokospannkakor med varma hallon och blåbär och vispad grädde =)
Fläskfilé i gräddsås med blomkålsmos och en liten kompott av stekta kantareller, bacon, purjolök och lite spenat tror jag
Storhandling på Coop :D (mer än hälften är systers, det gömmer sig 5 paket av olika sorters flingor däri :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar