torsdag 14 februari 2013

Men det är nog bra farligt ändå!

Jag borde sluta störa mig men kan inte riktigt..

Åt idag matlåda innehållande broccoli, spenat, tonfisk, champinjoner och grädde. Lite sopp/grytaktigt.. Supergott och supernyttigt!

Det åt jag istället för smörgåstårta som jobbet bjöd på (firades stort pga att VDN vunnit pris)
En nyfiken frågade om jag "kör hårt hela tiden med lchf".. :)
Lite senare får jag höra "men det är nog farligare än man tror", med ett pekande finger. Och medhållande hummanden runt bordet. Jag ger mig inte in i nån diskussion om det, har lärt mig att ingen lyssnar ändå.

Under hela dagen trycker alla i sig allahjärtansdaggodis och smörgåstårta.

Men det är jag som utsätter mig själv för livsfara när jag avstår.
Det är så sjukt provocerande att inte äta sockriga saker. "Man ska äta allt men i måttliga mängder" ... "Man måste unna sig"

Kanon för de det funkar för!
Men det funkar inte för alla.
Jag fördömer inte de som fikar och äter allt möjligt, varför ska jag då stå ut med det?

Ser inte folk att vetenskapen går framåt? Diabetiker och fetma får behandlas med lågkolhydratkost på vårdcentraler, det är helt godkänt av socialstyrelsen.
Detta efter att de kom fram till att det inte fanns några studier som säger att det är farligt. Skräll!

Jag är helt med på att diskutera lchf och varför det funkar osv, ifrågasätt gärna, men lyssna då på svaren. Alla behöver inte tro på att det funkar, men acceptera att det funkar för vissa. Det är jättekul att diskutera tycker jag, men undviker det oftast, om inte nån frågar såklart.

Det jag ofta möter är bara påståenden att det är farligt, inte "är det inte farligt?"
Det stör mig.

Vi har ätit lchf i över två år och mår alltid bäst när vi äter strikt utan att fuska för mycket.

Det är ju förtusan vanlig mat! Dessutom har det medfört ett mer ekologiskt tänk, köper gräsbetande lamm, gris och ko, direkt från bonden.
Äter mindre mat överhuvudtaget nu än förut. Äter kött knappt 2 ggr i veckan. Ibland inte ens det.

Skriver nog det här mest för min egen skull, tror inte att jag kommer att påverka massorna, men skönt att skriva av sig :)

Klar! :) jag är rätt positiv annars, haha

Blev glad ändå för fin present på jobbet, trots att jag inte åt nåt av den :)

1 kommentar: