tisdag 14 februari 2012

Dagens

Frukost: Bakerix-bröd, formfranska, två pytteskivor (den blev lite platt :P) med ost på. Supergott ju! Kan tänka mig det brödet med en nya sukrin/stevia och så kardemumma eller pepparkakskryddor eller nåt. mums =)

Lunch: Det sista som var kvar av omelett med räkstuvning, med broccoli

Eftermiddagsfika (som bjöds på jobbet tillsammans med kladdkaka som jag lät bli): Hallon med grädde =)

Middag: Porterstek (? vi kallar den så) med blomkål- och broccolimos, sås gjord på skyn från portersteken och så på toppen lite kryddsmör som Jimmy gjorde själv.
Provade köpa färdigt persiljesmör förut men det smakade ju inge gott alls. Typ kartong o.O


Medans vi gjorde middagen som tog lite tid, så provade vi göra varsin macka av flatbröd :D Det var gott kan jag säga!
Folk brukar säga att de saknar nåt att tugga på, eller att de skulle göra det om de åt lchf, men jag har aldrig riktigt fattat vad de menat. Men OJ så gott det var med lite krisp! Hade mjukost och rökt emilskinka på =))))) godis! Det ska bli min nya frukost.
En skiva innehåller 2,6 g kolisar =) ingenting ju, jag äter ändå bara en. delar den på två och så var det helt plötsligt två mackor =)

Tänkte jag ska prova äta frukost nu nån vecka för att se om jag blir piggare. Har inte behövt frukost på 1,5 år så känns lite besvärligt nu.. Men prova kan jag ju alltid. Och det här flatbrödet passar ju prima då. Det skrivs om Finncrisp, att det ska vara bra lchf-mackor att lägga under pålägget, men jag gillar inte riktigt det. Trodde inte jag gillade flatbröd heller, men det gjorde jag tydligen.

Det är ju jätteintressant att jag skriver så mycket om en liten knäckebit :P Jag blev lite fascinerad =)

Nu ska vi krypa ner i sängen och kolla på den knäppa debatten som var igår på kvällsöppet.. det är inget jag är supersugen på för jag blir bara jättefrustrerad.... men är lite för nyfiken :P


Herrårå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar