onsdag 8 februari 2012

Dagens mat


Jag tänkte, än en gång, att jag ska bli bra på att skriva dagens intag, så att jag har lite koll.

Frukost: kaffe med grädde

Lunch: köttfärssås (köttfärs, lök, krossade tomater, creme fraise, soja och kryddor, fond(bong)) med sparrisbroccoli och paprika

Eftermiddagskaffe med grädde

Middag (står i ugnen): broccoli och kasslergratäng med creme fraise och ost. kryddat med svartpeppar, oregano, vitlök och salt.

Mellanmål när jag kom hem blev en näve jordnötter.

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag gillade broccoli. Det är ju så nyttigt. Och så äckligt. Men du.. Jordnötter är väl inte det bästa? Har fått lära mig att alla nötter är ok utom just jordnöten (som inte är en nöt).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, ja det är väl nåt man lär sig tycka om kanske.. tror jag lärde mig genom gratinerad sådan.

      Nä jordnötter är inte så bra, men en näve ibland tycker jag inte gör så mycket. Eller som snacks nån gång. Annars brukar jag köpa paranötter som verkar vara mer ok.

      Radera