tisdag 19 juli 2011

fint på balkongen =)




nu är det superfint på balkongen =) det enda som ska göras nu är att byta ut nätet mot fint helt nät. annars är det perfekt!


har en paprika- och kassler gratäng i ugnen, med smak av svartpeppar och oregano. Till det blir det blomkålsmos.


recept på gratäng:
lägg ett lager kassler i botten på gratängformen
ovanpå det lägger du ett lager med skivad röd paprika
krydda med svartpeppar och oregano (eller vad man nu vill ha)
lägg ett till lager med kassler och så ost på det.
jag hällde på en skvätt med grädde också, men har inte tagit ut den ur ugnen än så vet inte om det var en bra idé eller ej, jag kan ju återkomma om det =)

blomkålen kokar jag i lite grädde med lite salt och peppar (purjolök ska vara jättegott att ha i också) tills den är mjuk och så häller jag bort överflödig grädde i en annan skål och mosar blomkålen. klart!


grädden som blir över brukar vi använda i såsen om vi gör en sån, vilket vi oftast gör. dock inte idag, så jag sparar den till annat tillfälle. kanske går att frysa?.. :)


broccoli och spenat är en hit att ha i gratängen också! =) mums!
nu är jag hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar