söndag 6 november 2011

Behöver pepp

måste sluta upp med allt trams nu och köra hårt på protein och fett. utesluta så mycket kolhydrater som är möjligt. endast mejeriprodukter och grönsaker får de komma från. inget mer onödigt skräp.


har beställt en bok nu som kanske kan programmera om mig. det var så bra för ett år sen när vi läste allt vi kom över och var övertygade om att minsta lilla avsteg skulle förstöra allt. nu vet jag att det inte gör det, har inte gått upp trots att skräp jag ätit... men inte ner heller! nu ska jag ner 10 kilo till =)

Det är ett år sedan nu som vi började med LCHF, bästa vi gjort. 15 kilo har jag gått ner sen dess, och hållit mig där! från BMI 31 till 26 på ett år. lagom långsamt och därmed mer hållbart.

gick ju ner 11 kilo med cambridgekuren för 2 år sen, men ett år senare hade jag gått upp 12 kilo, funkade inte så bra det där =) mat är bättre.


jag har inga problem med att hålla mig till maten, jag har ätit lowcarb-mat hela tiden, vi lagar inget annat. däremot fika och annat gott som man kan bli sugen på när det bjuds är svårare. eller om jag får för mig att "bara idag" som i fredags.. hehe.. gott är det men ush vad trött jag blir i huvudet av allt skräp.

har tappat träningen nu också för jag har varit sjuk en vecka.fortfarande inte helt bra och jag vågar inte börja för än jag är helt bra även om det säkert skulle gå. har varit så mycket sjuk nu så ska vila.

nu blev det mycket trams här.. längesen jag skrev nåt. som vanligt utan några versaler. varför är det inte som i Word där det blir automatiskt? ... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar